miercuri, 17 februarie 2010

Un proiect realizat pentru noi , romanii , de niste oameni minunati


Acum cateva zile , mai exact in 01.02.2010 , am ajuns in Firiza , un ,, cartier" al munincipiului Baia Mare , situat la 15 km de Baia Mare.
Primul lucru pe care l-am vazut a fost o imagine de o sublima frumusete , comparata doar cu imaginea descrisa de George Cosbuc in poezia ,, Iarna pe ulita".
Casele impestritate cu alb, copacii vopsiti intr-un alb stralucitor, hornurile fumegand , gri-ul fumului fiind singura culoare care se putea distinge in acea ,, mare alba".
Am ajuns intr-un final acolo , dupa o calatorie plina de peripetii si frig, iar caldura si dragostea m-au intampinat din prima clipa in care am calcat pragul casei.
Am ajuns in casa sotilor Hochia , Ioana si Adi, niste oameni cu o inima imensa si cu un suflet stralucitor asemeni aurului pur.
Adi si Ioaana sunt doi oameni aparent simpli , dar decisi sa faca ceva pentru tara noastra , dispusi sa isi sacrifice timpul liber dezvoltarii Romaniei, promovarii si sustinerii tinerilor.
Intamplator am dat de Ioana in luna mai a anului trecut si din prima convorbire am dat peste un om cu sufletul deschis si pur , un om capabil sa asculte ,sa dea sfaturi si sa te indrume spre o lume mareata si un viitor stralucitor.
Ioana si Adi sunt finantatorii Asociatiei Mansio , o asociatie care sustine tineretul si valorifica viata moroseneasca.
Sotii Hochia sunt partenerii unui proiect international desfasurat in colaborare cu Turcia , Spania si desigur Romania, proiectul ,, Leonardo DaVinci" .
Proiectul presupune un parteneriat intre tarile mai sus mentionate pentru a descoperii traditiile , obiceiurile , valorile morale si culturale ale fiecarei tari prin intermediul tinerilor liceeni din fiecare tara.
De-a lungul celor doua saptamani in care am locuit alaturi de sotii Hochia , minunata lor fiica Maya si grupul venit din regiunea Bursa , Turcia am descoperit si am invatat un lucru , merita sa luptam pentru tara noastra.
Alaturi de alte doua fete din Sighet am incercat sa le prezentam elevilor veniti din Turcia tara noastra si valorile ei.
Primele zile ne-au folosit pentru interactionare , cunoastere si legarea unei relatii de prietenie intre elevii turci si noi.
Elevii veniti in Romania pentru a face practica in domeniul IT specializati in partea de hardware si software , retele si conexiuni wireless , clasificati ca fiind primi sase elevi di liceul lor , ,, Karacabey Tehnical and Vocational High School" , au vizitat liceele din baia Mare , au asistat la ore de engleza si informatica , au facut practica la firma ,, Green IT" din Baia Mare.
Elevii turci , insotit de profesorul lor de limba engleza , prof. Orcun Arat au vizitat Colegiul Tehnic nr.1 , Liceul Teoretic ,, Emil Racovita" , Grup Scolar ,, Aurel Vlaicu" si colegiul Tehnic ,, George Baritiu" , au participat la ore in cadrul liceelor , iar timpul liber si l-au petrecut vizitand municipiul Baia Mare, vizitand punctele turistice si invatand despre viata in Maramures.
O surpriza placuta ne-a fost facuta de catre Ioana si Adi cand am fost anuntati ca vom lua parte la un tur al Maramuresului in care vom vizita biserica de lemn si biserica noua, valtoarea , ,,palincia" si moara de apa a comunei Budesti , manastirea Barsana , Memorialul Victimelor Comunismului si al Rezistentei din Sighetu Marmatiei , dar si partia de schii a orasului Cavnic.
Am vazut devotament , speranta si iubire in ochii sotilor Hochia, dar si mult efort depus si zeci de ore de munca depuse pentru tineri.
Ioana si Adi au deschis un Centru de Informare , alaturi de Biblioteca Judeteana ,, Petre Dulfu" si alti parteneri in Firiza , intr-o incapere de la parerul casei in care locuiesc. Elevii au acum un loc unde pot merge linistiti sa se docmenteze , fiind intampinati tot timpul cu caldura.
Tot ce pot eu sa spun ar fi SINCERE FELICIARI Ioana si Adi pentru munca depusa si speram ca tot mai multi oameni sa vada lucrul minunat pe care il faceti si sa incerce sa faca macar jumatate din ceea ce faceti voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu